2008. március 31., hétfő

MBT cipő

http://www.swissmasai.hu/Default.aspx

Az jutott eszembe, hogy ez jó lehet Miskonak, ha majd tud már egyedül járni. Erről a cipőről azt mondják, hogy leveszi a terhelést a gerincről és helyesebb tartást eredményez. Valamint olyan izmokat is megmozgat, amit a helytelen járás közben nem is használunk. Egyelőre 33-as a legkisebb kapható méret, de most fejlesztik a gyerkőcöknek valót. Kicsiknek speciálisabb belsőt kell kialakítani, mert náluk könnyebben előfordulhat, hogy a boka "bedől". Egyébként is azt mondják, hogy azok, akik a cipőjük belső élét koptatják, nehezebben tanulják meg ennek a "billegős" cipőnek a használatát.

Addig is jó ötlet lehet egyensúlyfejlesztésre a Dyn-air párna. Ezen akaratlanul is javul a testartás, illetve a folyamatos mozgás miatt kevesebb a gerincre eső terhelés. Ez nagyon fontos, mert ugyan először a végtagok izmai sorvadnak látványosan, de későbbiekben súlyos gerincproblémákkal is küzdenek a DMD-s gyerekek. A korrekciós műtétekig pedig jobb lenne nem eljutni...

http://www.thera-team.hu/index.php

2 megjegyzés:

panka írta...

Szia, Andi,

most találtam meg a blogot, és egyvégtében végigolvastam. (nem tudtam, hogy mi történt nálatok, nem is hallottam erről, pedig úgy emlékszem, találkoztunk is a tavalyi év végén.)
Nagyon szorítok, hogy jobbnál jobb orvosokkal találkozzatok, és hatásos gyógymódokat találjatok. És hogy az alapítvány is meglegyen.

Az MBT cipőről a hétvégén azt hallottam, hogy egyes orvosok szerint humbug, és óvatosan kellene vele bánni. Én ugyan nem vagyok orvos, de javaslom, Misko lábára már csak akkor húzd, ha biztosan nem okoz semmi gondot.

Andibubu írta...

Amikor legutóbb találkoztunk még nem tudtunk semmit, illetve azt reméltük, hogy "túlaggódó" orvosi vizsgálatok folynak. Az eredményeket látod meg azt is, hogy miként éljük a mindennapokat.

Az MBT csak egy ötlet a sok közül és eddig nem hallottam róla ellenvéleményt. De ezután erről is jobban kifaggatom majd az ortopédust. (gyűlnek szépen a kérdések az augusztusi vizitre...)
Köszi!