2009. augusztus 20., csütörtök

MBT dilemma

Már tavaly tavasszal és ősszel is foglalkoztam a témakörrel, de akkor azért még érdemben nem volt miről beszélni. Most viszont, a 25-ös méret közeledtével ismét elgondolkodtam a lehetőségeken.
Hááát... nagyon nem jutottam semmire, mert egészen ellentmondásos dolgokat találtam.
Tehát hajrá közagy, mondjatok okosat!

Egyfelől, ugye van a Softy, ami MBT kooperációs magyar találmány kifejezetten gyerekeknek. Másfelől, viszont megnéztem egy részt a videoklinikából, ahol kifejezetten arra világít rá a doktornő, hogy 33-as méret alatt az MBT nem véletlenül nem gyárt cipőket. Ti. a gyerekeknek kb. 12 éves korára fejlődnek ki megfelelően a tartószalagok, a lábfej izomzata és a lábboltozat. Az MBT-ben való járást pedig addig nem kell erőltetni.
Igazából csak azt nem értem, hogy ha az egyszeri ortopédus nekem azt javasolja, hogy járassam a gyereket mezítláb homokban, mert az erősíti a legjobban a talpizmokat, akkor az anti-cipő miért nem jó, hiszen a maszáj mezítlábas technológia (MBT=Masai Barefoot Technology) épp a homokban járást hivatott szimulálni.
További dilemmám az, hogy a Misko járása eleve "billegős", babás, így ha kapna egy ilyen cipőt, akkor lehetséges, hogy azzal még bizonytalanabbá válna a járás, pláne, hogy ezek boka alatt végződnek, így nincs ami fixen tartsa a bokát.
Utolsó gondolatom pedig az, hogy ugyan kezemben még nem fogtam Softy cipőt, de a netes képeket nézve szerintem kevéssé hasonlít az eredeti ötlethez: bumfordi ugyan, de alig görbül a talpa (persze lehet, hogy csak a fotón nem jön ki jól a lényeg...).

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Pont rakerdeztem en is most Essenben az ortopedusnal a MBTre, es hatarozottan azt mondta, hogy DMDseknek NE! Reszleteket majd a blogon, jovo heten.

LAW írta...

akkor ezt a témát kicsit lezártnak érzem...
bár részemről 1 orvosi vélemény nem vélemény. (ha viszont többet hallok, a végén úgyis belehűlyülök).
nézem a blogot minden nap, szal várom a fejleményeket!