2009. december 6., vasárnap

Újabb oltás...

Pénteken ismét meglátogattuk a magánklinikát, hogy Miso kapjon egy Varilrixet - azaz a bárányhimlő elleni oltást, mert az elmúlt 2 hétben nem sikerült szert tennünk egy jó kis fertőzésre... Az utóhatás nem olyan rózsás, mint a múltkor, ti. a szombat éjszaka első óráit lázcsillapítással kezdtük.
Kapott paracetamolt, ami első körben teljesen hatástalan volt, mert a láz csak tovább nőtt és 39.7-ig verekedte magát. Ezzel együtt a kisember nem nézett ki rosszul, csak épp tükörtojást készíthettem volna a mellkasán.
Volt egy keserű próbálkozásunk a zuhanyban, amit én nem pártolok amúgy, mert a kínzáson kívül semmi értelme, aztán eldöntöttem, hogy a gyomorrontásos kábaságom ellenére nem hagyom magam és megmondom a tutit a fiúknak. Tehát egyezkedés helyett következett egy némileg furcsa módszertan. Behozattam a kertből Gergővel a mosógépet és azt töltöttük fel meleg vízzel, majd gyerkőc bele és fokozatos "öblítőprogram" didergésig. S míg a zuhanyzás égtelen üvöltéssel és további lázfelkúszással járt, addig a mosóprogram 15 perc kedélyes bigfoot-fürdetéssel (köszi Balázs, köszi-köszi) telt és valóban letornáztunk bő egy fokot a magaslatokból.
Aztán Misonak következett az alvás, nekem pedig az óránkénti csekkolás esetleg itatás, de ez utóbbiban azért kevesebb volt a siker. Illetve látszódott, hogy nyugis az alvás, szóval nem is akartam felkelteni.
Reggelre megint megpróbáltuk elérni a csillagos eget (39.3), tehát újabb mosóprogram következett és nem kímélőprogramon... gyógyszer - ezúttal ibuprofen, pihi, megjött a mikulás, gyengusjuhéj.
Most megint 38.6, ezúttal csak gyógyszer és ágynyugalom, de ha nem működik, akkor újabb áztatás vagy ügyelet lesz ebből...

1 megjegyzés:

Landi írta...

Magas láz esetén nálunk is mindig ez a klasszikus módszer jön be: fürdőkád tele langyosvízzel, aztán fokozatosan hűteni. Annak idején anyám is vágott be minket fürdőkádba, ha baj volt. Amúgy ez normális reakció ennél az oltásnál?