2010. január 22., péntek

72 pocsék óra

Misko ennyi ideje lázas és ezúttal hány is, vagyis majdnem zéró a víz és tápanyag bevitel. Feltehetőleg megint valami vírus döntötte le, de ilyen Isten háta mögötti, belső brazíliai porfészekben ki tudja milyen baktériumok, gombák vagy más egyebek akadnak. Gyanakszom a medencevízre, ami persze nem volt patyolat tiszta és gyanakszom a csapvízre. Mert persze az ember hiába mondja egy háromévesnek, hogy nem szabad beleinni...
A láz eddig is kritikus volt nála, de ezúttal a csúcs 40.4 fok volt és bő 24 órája pedig képtelenek vagyunk 38 alá vinni. Mintha a szervezete megszokta volna és ezt tartaná normálisnak... talán egy értelmes orvos választ tudna adni tucatnyi kérdésemre. De az itt nincs.
Eddig háromszor járt nála a gyógyszerész (itt kicsit más az eü. rendszer és más a gyógyszerészek feladata és hatásköre), kapott egy szekérderéknyi különféle szert: hányinger ellen injekciót, 3 féle lázcsillapítót, 2 féle "orális infúziót" és végül antibiotikumot meg gyomorvédőt.
Közben tanultunk pár érdekes dolgot, pl. itt kókuszvizet itatnak a gyerekekkel, mert az gyakorlatilag nem "eteti" a vírusokat, de van íze és hogy 97%-os etil-alkohol + víz kombinációval kevesebbszer kell cserélni a priznicet. Persze igazán egyik sem segít. :(

...

Közben Miso felkelt. Hőmérséklet változatlan, de legalább nem rókázik és hajlandó volt enni egy nyúlfarknyi fahéjas sütit és inni hozzá egy pici kamillateát.

Holnap elrepülünk Sao Pauloba. Ott lesz rendes kórház és ismerős orvosok.

7 megjegyzés:

írta...

Jajjaj!! Metil-alkohol bőrön keresztül is felszívódik és mérgező!! Ugye ez csak elírás?-Ágota

Landi írta...

Na, ja, pont ezt akartam mondani, sőt, pára formájában belélegezve is az, bár közel sem annyira, mintha a gyomorba kerül. De azért nem érdemes kockáztatni! Szóval, ha elírás, mert gondolom igen, akkor gyorsan javítsad, nehogy valaki a blog nyomán hülyeséget csináljon!

Landi írta...

Az jutott még eszembe, hogy a Joao nem jó lázcsillapításra? Gyógyulást a kis manónak!

írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
írta...

Én rondítottam bele fura karakterekkl és töröltem. Remélem most jó lesz.Az előbb aggodalmamban lehagytam de remélem lement a magas láz és gyógyul Misó, puszi nektek.

LAW írta...

úúú, most nézem vissza. tényleg elírtam... javítottam.
hát asszem nem ez volt a fókuszban :/

amúgy egyszer próbáltuk, de nem éreztem "kiugró sikernek".
ezzel szemben, ha jó minőségű a jég, akkor az hatékony. szegénykém most is jeges zsákok közt piheg, de már úgy megszokta, hogy fel sem ébred. :///