2009. február 27., péntek

A szobatisztaságról

Szóval nagy fejtörésben vagyok ez ügyben...
Mert az van, hogy ez a kölök ebben is extrázik. A dolog lényegi része az, hogy ha nincs rajta pelenka/gatya/fürdőnadrág, vagyis tulképpen meztelen, akkor egyszerűen tökéletesen megbízható, még alváskor is minden száraz marad. Azonnal szól, ha különböző dolgai akadnának a fürdőszobában, de a kis ügyekhez pl. akár magától is kidülleszt a kertben és már mehet is a fű tövébe, amit végül "azaaaz!" felkiáltással nyugtáz és meg is tapsolja magát mindezért rettentő büszkén. Ellenben ha bármi rákerül, akkor nem szól egyáltalán, többször előfordult az utóbbi napokban, hogy már a nagydolgos erőlködést látván szóltam rá, hogy na ez már vérciki ("ajajaj, fussunk inkább a wc-re"), tekintve, hogy több mint 1 éve csak balesetileg irányít barna medvét a pelusba.
Próbáltam rájönni, hogy miért lehet ez. Igazából nem jutottam semmire, hacsak nem arra, hogy a bölcsiben valószínűleg eleinte nem értették, ha szólt, hogy dolga lenne, illetve ennek okán később már nem is szólt.
Szóval kicsit tanácstalan vagyok még mindig, bár a családi pupáktanács délután arra jutott, hogy teátrális és ebnevelő eszközökhöz nyúlunk.
A procedúra úgy nézett ki, hogy alaposan rájátszva megmutogattuk neki, hogy nekünk bizony száraz a gatyánk (na azért nem kell semmi durvára gondolni :)), aztán 5 percenként kérdeztük, hogy lenne-e valami dolga a kétbetűs kitérőben, "ugye milyen jó így szárazon" (természetesen volt rajta gatya) felkiáltással. Amikor végre rádumáltam egy pisilésre, akkor ismét a már jól bevált örömtánchoz folyamodtam (még jó, hogy a szomszédok már elmentek), majdpedig kiosztottam neki egy db Tic Tac-ot jutalomként. Mindez egészen jól működött addig, amíg a szülői tettestársam el nem vétette a szólást, merthogy szólt a kis lelkem magától, csak a papa éppen nem koncentrált eléggé, én így már csak azt láttam, hogy szalad a fürdőbe, majd félúton megtorpan: "kell pisilni, kell pisilni, Miso pisilt". Tehát mégsem könyvelhettünk teljes sikert, de talán majd holnap hagyom a Gergőt sziesztázni és akkor éberebb lesz délután. :)

4 megjegyzés:

SKY írta...

Andi, szerintem türelem... Szépen megoldódik az ujjszopás is, a peluskérdés is, csak hagyj időt ennek a kisfiúnak. Annyi újdonság van körülötte az elmúlt időben, lehet, hogy kicsi még ezekhez az elvárásokhoz és nem tud mindennek egyszerre eleget tenni.
És ráadásul vannak olyan helyzetek, amikor egy már meglévő skillt hirtelen átmenetileg elhagy, mert valami egészen más érik. Mondjuk több nyelven kell helytállnia... pl...
Az ujjszopáshoz pedig csak egy gondolat. Tudsz neki valami mást adni helyette? Én inkább cserélnék, nem elvennék.
Olyan kicsi méééég.....

LAW írta...

Na ebben a szobatisztaság ügyben asszem mindenki félreértett... szóval semmi erőltetés nem volt ebben. Én nem hajtottam e felé, inkább csak azt gondoltam, hogy ha pelus nélkül mindent fixen tud, akkor furi, hogy alsógatyában vagy pelussal nem, merthogy ez általában pont fordítva szokott lenni.

Az ujjszopással az a szitu, hogy persze ajánlottunk helyette mást, de semmi sem kellett. Utóbb már nem is érdekelt annyira a dolog, csak hát olyan ronda volt a seb az ujján. De az már rendeződni látszik, szóval ez inkább egy botor próba volt, hátha nátha alapon, de már hanagoltuk is. Mégiscsak hüjén néz ki, hogy a keserű körömlakkor desszertnek tartja. :D

izsomelcsi írta...

Nekem mindegyik gyerekemnél máshogy történt a szobatisztaság!Zsocika 2 és fél éves koráig hallani sem akart a biliről,aztán egyik napról a másikra sikerült!Mi is elkövettünk mindent,volt fa töve,virágos kert,stb.Virág már 2 évesen szobatiszta volt,de éjszaka és alvásra sokáig pelenkát kellett tenni.Talán 3 hete nincs egyáltalán és áprilisban lesz 3 éves.Vivikém egyfolytában bigyón ül a pelenkával,mertha leveszem a pelust azonnal felugrik,még csak másfél éves.:)Nekem a doktornő mindig azt mondja,hogy minden gyerek beérik a dologra csak türelem kell hozzá.

Névtelen írta...

Látom ez a téma aktivizálta az anyukákat!:-) Petivel mi is csináltunk ilyen szimpadias dolgot, de a védőnénink nagyon határozottan lebeszélt róla. Mert rögtön megérzik, hogy elvárás van, és ha nem sikerül, akkor emiatt kudarcként élik meg. És az visszaveti őket. Márpedig addig, amíg nem tanulja meg szabályozni is a dolgot (az, hogy szól, az csak egy része az egészenk) addig lesz olyan, hogy bemegy. És tényleg nem éri meg. Nálunk mind a két gyerek egy hét leforgása alatt szobatiszta lett, amint megértek rá. Szóval, tényleg semmi mást nem kell tenni, csak kivárni.