2009. február 25., szerda

Ujjszopás

Már a kezdetektől ezt preferálja, a cumi sosem kellett neki, ami szerintem eleinte igen kényelmes volt, mert az ujját nagyon hamar megtalálta és a cumi visszatevést pedig idő elsajátítani. Viszont mostanában könnyebb lenne cumival, mert arról egyszerűbben és hatékonyabban le tudnám szoktatni, mint az ujjszopásról, ami maradandóbb károsodásokat okoz a szájszerkezetben amúgy is.
December végén lett valami ronda ekcémaféleség a hüvelykujján, ami nemigen akart begyógyulni, sőt, jókora seb is lett belőle végül, mert persze a nyállal mindig rendesen feláztatta. Ezért aztán kitaláltam, hogy a nagyszülők hozzanak keserű körömlakkot, ami segíthet a leszokásban. Eddig nem próbáltam ki, tekintve, hogy a felmenők határozott kérése az volt, hogy az efféle terrorakciómat halasszam távozásuk utánra.
Végül ma úgy döntöttem kipróbálom és a szülői tettestársat segítségül hívva együttes erővel magyaráztuk neki a történet lényegét:
- Miso, most bekenjük az ujjadat, ami nagyon rossz ízű lesz és nem lesz kedved szopni majd az ujjadat. - eddig az apai felvezető és már kente is a körmét. Megszárítva pedig így szólt:
- Most kóstold meg, hogy érezd is mi az a nemjó, amiről beszélünk.
Erre Miso lelkesen megszopogatta hüvelykujját:
- Hohohoooo, finom! - majd sorra kezdte kipróbálni a többi ujját, de miután nem tapasztal egyebet, áttér a másik kezére, aztán némi csalódottság az ízhiány miatt, ami hamar múlik, mert lelkesen közli:
- Még!!!
Ekkor arra gondoltunk valami gond lehet a készítménnyel és kipróbáltuk magunk is. Kisvártatva rohantunk a csaphoz öblíteni, mert elképesztően keserű volt...
Mit mondjak, fura egy ízlésvilág...

1 megjegyzés:

izsomelcsi írta...

Nem tudom,hogy melyik a jobb!Cumi vagy az ujja.Szerintem mind a kettőről nehéz leszoktatni egy gyereket.Nekem Zsoci még az oviban is cumizott,amíg nem kapott egy csúnya szájfertőzést,és napokig nem evett,nem ivott,nem cumizott.Majd 4 nap múlva ismét kérte volna,de már nem adtam vissza neki,pedig nagyon sajnáltam.:)Virágnak már társul egy textilpelenka is,ő márciusban kezdi az ovit.Kicsi Vivi meg már egy nagy párnát húz maga után,akárhová megyünk ,azt is vinni kell a cumi mellé.